
5 způsobů, jak využít e-mail ke zvýšení organické návštěvnosti
Ale co to vlastně je?
Podle Wikipedie je e-mailový marketing "akt zasílání komerčního sdělení, obvykle skupině lidí, pomocí e-mailu.
V nejširším slova smyslu lze za e-mailový marketing považovat každý e-mail zaslaný potenciálnímu nebo stávajícímu zákazníkovi. Zahrnuje použití e-mailu k zasílání reklamy, žádosti o obchod nebo žádosti o prodej či dary".
Pro digitální marketéry to znamená především jednu věc: nasměrování příjemců na webové stránky, a to buď pro více informací, k nákupu, nebo k provedení jiné akce. Jinými slovy, jde o návštěvnost.
Můžete však e-mailový marketing skutečně využít ke zvýšení organické návštěvnosti? Samozřejmě!
Klíčovou součástí optimalizace pro vyhledávače (SEO) jsou off-page faktory, včetně sdílení v sociálních médiích a zpětných odkazů.
Kvalitní návštěvnost ovlivní také to, jak bude váš web hodnocen Googlem a dalšími vyhledávači.
A jedním ze způsobů, jak všechny tyto faktory podpořit, je účinný e-mailový marketing.
Zde je sedm způsobů, jak můžete zvýšit návštěvnost svých webových stránek:
1. Přesné zacílení
Bounce rate - to je v online marketingu sprosté slovo.
A přestože existuje něco jako bounce rate e-mailů (tj. e-mailů, které byly serverem příjemce vráceny), pro digitální marketéry je skutečně důležitý bounce rate webových stránek, tj. procento návštěvníků, kteří opustí vaše stránky, aniž by podnikli nějakou akci.
Zde může e-mailový marketing skutečně zazářit. Ať už jste si seznam koupili, nebo jste si ho sestavili sami, měli byste být vybaveni základními informacemi o svém publiku, které vám umožní provádět vysoce cílené kampaně.
Pro zlepšení návštěvnosti by vaše e-mailová kampaň měla směřovat k lidem, kteří mají o váš obsah skutečný zájem, ať už proto, že o něj v minulosti projevili nějaký zájem, nebo proto, že váš obsah může pomoci vyřešit aktuální bolestivé místo.
Tyto typy návštěvníků pravděpodobně stráví na vašem webu delší dobu, což vyhledávačům signalizuje, že váš web je dobrým zdrojem informací. Google rozpozná autoritu vašeho webu a podle toho zvýší jeho hodnocení.
2. Pochopení záměru uživatele
Proč vaše cílové skupiny otevírají vaše e-mailové zprávy? Protože jim nabízíte něco hodnotného a v tom, co jste jim poslali, vidí určitou relevanci. (Nebo možná jen píšete ty nejlepší předměty na světě).
Existují tři hlavní typy záměrů uživatelů a e-mailový marketing lze použít pro všechny z nich:
navigační - v tomto případě se uživatel snaží dostat na určitou stránku, v tom případě gratuluji, práce je hotová.
Informační - kdy uživatel hledá informace.
Transakční - kdy je uživatel připraven nakoupit nebo provést jinou online akci.
Pokud ve své firmě také provádíte SEO, pravděpodobně tento koncept znáte.
Pokud ne, spojte se s tím, kdo to dělá, a požádejte ho o dlouhá klíčová slova nebo popisná vyhledávání, která vedou lidi na váš web.
Pak je použijte k vytvoření e-mailových zpráv, které se spojí s vaším publikem.
3. Používejte newslettery s exkluzivním obsahem
Jakmile víte, co vaše cílové publikum hledá, můžete vytvořit obsah, který to bude řešit.
A pravidelné newslettery s exkluzivním obsahem jsou skvělým způsobem, jak udržet vaši značku v popředí zájmu spotřebitelů.
Rozesíláním týdenních nebo měsíčních e-mailů s relevantními informacemi ukažte svému publiku hodnotu své značky a vytvořte si pověst myšlenkového lídra v oboru.
Pokud máte firemní blog, je to skvělý zdroj, který můžete vytěžit pro obsah, který vaše publikum nikde jinde nezíská. A kliknutím na "přečíst si více" ve vašem newsletteru udělají přesně to, co chcete - navštíví váš web.
4. Integrujte e-mail a sociální média
Samostatně jsou e-mailový marketing i marketing na sociálních sítích užitečnými nástroji. Když se však oba zkombinují, jejich účinnost exponenciálně vzroste.
Využijte přítomnost na sociálních sítích k tomu, abyste vyzvali své příznivce k odběru e-mailového seznamu a naopak.
Nejenže si tak vybudujete vztah, ale také vám to umožní rozvíjet personalizovanější komunikaci.
Zahrňte do svých e-mailů značky "Sdílet", aby příjemci mohli vzájemně propagovat obsah.
Dalším účinným marketingovým nástrojem, který můžete použít k navázání kontaktu se zákazníky, jsou pobídková doporučení, například "Sledujte nás na Facebooku a získejte 10% slevu" nebo "Pošlete tento odkaz příteli a získejte exkluzivní ebook".