Optimalizace pro vyhledávače (SEO)

SEO znamená optimalizaci pro vyhledávače a jedná se o proces používaný k optimalizaci technické konfigurace webových stránek, relevance obsahu a popularity odkazů, aby se jejich stránky staly snadno nalezitelnými, relevantnějšími a oblíbenějšími pro vyhledávací dotazy uživatelů, a v důsledku toho je vyhledávače lépe hodnotily.

Vyhledávače doporučují úsilí o SEO, které prospívá jak uživatelskému vyhledávání, tak hodnocení stránek, a to díky obsahu, který splňuje vyhledávací potřeby uživatelů. To zahrnuje mimo jiné používání relevantních klíčových slov v názvech, meta popisech a nadpisech (H1), uvádění popisných adres URL s klíčovými slovy namísto řetězců čísel a značení schémat, které specifikuje význam obsahu stránky, a další osvědčené postupy SEO.

Vyhledávače pomáhají lidem najít to, co hledají online. Ať už zkoumáte produkt, hledáte restauraci nebo si rezervujete dovolenou, vyhledávače jsou běžným výchozím bodem, když potřebujete informace. Pro majitele firem nabízejí cennou příležitost, jak nasměrovat relevantní návštěvnost na vaše webové stránky.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je postup, při kterém se vaše webové stránky orientují tak, aby se umístily na vyšší pozici na stránce s výsledky vyhledávání (SERP) a vy jste tak získali větší návštěvnost. Cílem je obvykle umístění na první stránce výsledků vyhledávání Google pro výrazy, které pro vaši cílovou skupinu znamenají nejvíce. SEO je tedy stejně tak o pochopení přání a potřeb vašeho publika jako o technické podstatě nastavení vašich webových stránek.

Zde jsou základy.

 

Jak fungují vyhledávače?


Vyhledávače poskytují výsledky na jakýkoli vyhledávací dotaz, který uživatel zadá. Za tímto účelem prozkoumávají a "rozumí" rozsáhlé síti webových stránek, které tvoří web. Používají sofistikovaný algoritmus, který určuje, jaké výsledky se mají zobrazit pro každý vyhledávací dotaz.

 

Proč se SEO zaměřuje na Google


Pro mnoho lidí je pojem "vyhledávač" synonymem pro Google, který má přibližně 92% podíl na celosvětovém trhu vyhledávačů. Protože je Google dominantním vyhledávačem, SEO se obvykle točí kolem toho, co pro něj funguje nejlépe. Je užitečné mít jasnou představu o tom, jak Google funguje a proč.

 

Co Google chce


Google je navržen tak, aby svým uživatelům neboli vyhledávačům poskytoval co nejlepší zážitek z vyhledávání. To znamená poskytovat co nejrelevantnější výsledky, a to co nejrychleji.

Dva základní prvky vyhledávání jsou hledaný výraz (vstup uživatele) a výsledky vyhledávání (výstup).

 

 

Jak Google vydělává peníze


Google vydělává na tom, že lidé důvěřují jeho vyhledávací službě a oceňují ji. Toho dosahuje poskytováním užitečných výsledků vyhledávání.

Google také poskytuje podnikům možnost zaplatit za umístění reklamy na horní straně stránek s výsledky vyhledávání. Tato umístění označuje slovo "Ad". Google vydělává peníze, když vyhledávače kliknou na tyto placené reklamy (PPC), které si zakoupíte prostřednictvím služby AdWords. Tyto reklamy uvidíte zejména u obecnějších dotazů.

Kromě malého označení vypadají tyto výsledky vyhledávání téměř k nerozeznání od ostatních výsledků vyhledávání. To je samozřejmě záměr, protože spousta uživatelů na tyto výsledky kliká, aniž by si uvědomila, že se jedná o reklamy.

Na to Google spoléhá. Příjmy z reklamy tvořily více než 80 % z 182,5 miliardy dolarů, které Google vydělal v roce 2020. Ačkoli tedy funkce vyhledávání zůstávají jeho hlavním produktem, je závislý na svém reklamním byznysu.

 

Anatomie výsledků vyhledávání


SERP se skládá z placených výsledků vyhledávání a "organických" výsledků vyhledávání, přičemž organické výsledky nepřispívají k příjmům společnosti Google. Místo toho Google poskytuje organické výsledky na základě svého hodnocení relevance a kvality webu. V závislosti na typu vyhledávacího dotazu Google do SERPu také zahrnuje různé prvky, jako jsou mapy, obrázky nebo videa.

Objem reklam na SERPu závisí na tom, co uživatelé vyhledávali. Pokud byste například hledali slovo "boty", pravděpodobně byste zjistili, že značný počet nejlepších výsledků tvoří reklamy. Ve skutečnosti budete muset pravděpodobně rolovat stránku dolů, abyste našli první organický výsledek.