Co je lokální SEO?

Lokální SEO je proces optimalizace webových stránek s cílem zlepšit jejich pozici ve výsledcích vyhledávání založených na geografické poloze.

Představte si například zubní kliniku v Praze, která se objevuje na vrcholu výsledků hledání pro dotazy jako "zubaři v Praze".

Pacienti často vyhledávají podobně, když hledají "zubař v mé blízkosti". V těchto případech vyhledávače využívají IP adresy nebo geolokaci uživatelů, aby je spojily s relevantními a blízkými podniky.

Lokální SEO je pro zdravotní sektor mocný nástroj, který může významně zvýšit viditelnost vaší lékařské praxe na internetu. Když je správně prováděno, může vám pomoci dosáhnout pozice mezi prvními třemi "balíčky" a uspět ve výsledcích vyhledávání, i když se vaše webové stránky neobjeví na první stránce.

Důvod, proč by měli lékaři a zubaři zvážit lokální SEO, je proto, že většina pacientů hledá lékařskou pomoc přes internet.

Namísto listování žlutých stránek, uživatelé zadají klíčové slovo do vyhledávače a zvolí lékaře nebo zubaře podle zobrazených výsledků.

Optimalizací pro lokální SEO mohou ordinace získat pozornost potenciálních pacientů a zvýšit návštěvnost svého podniku. Navíc mohou snížit náklady na online reklamu, čímž sníží své marketingové výdaje a zlepší svůj hospodářský výsledek.

Lokální SEO také umožňuje lékařům konkurovat svým kolegům na stejném základě. Umístěním vedle svých konkurentů budete mít větší šanci získat část jejich potenciálních pacientů, což je mnohem lepší než nechat je přetáhnout všechny vaše online klienty tím, že nebudete viditelní ve výsledcích místního vyhledávání.