Jaký je rozdíl mezi SEO a PPC
Víme, že SEO je optimalizace pro vyhledávače.
Marketéři však neoptimalizují vyhledávače. Optimalizujeme obsah a webové stránky pro vyhledávače (a také pro lidi), aby lépe pochopily, zpřístupnily a nasměrovaly vyhledávače na naše webové stránky.
Také jsme zjistili, že PPC marketing je (přinejmenším nyní) totéž co SEM nebo jeho velmi významná část. Zde je uvedeno, v čem se překrývají:
- Obojí jsou placené iniciativy.
- Obě potřebují rozpočet.
- Obě vydělávají vyhledávačům, jako je Google, a dalším reklamním platformám spoustu peněz.
- Ale zatímco Wikipedie definuje SEM jako "formu internetového marketingu, která zahrnuje propagaci webových stránek prostřednictvím zvyšování jejich viditelnosti na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP) především prostřednictvím placené reklamy", není tak rychlé je označit za přesně totéž.
- Ve skutečnosti má marketing placený za kliknutí vlastní stránku ve Wikipedii oddělenou od marketingu ve vyhledávačích (přestože je na celé stránce spousta nesrovnalostí a nejasností).
Pointa je následující:
SEO není součástí SEM.